Noniin, Tampereen city-hyttyset on käyty ruokkimassa ja öiseen tapaan nähtiin lepakoitakin. Paikalla oli 8 ylimääräistä verta omistanutta piipparoijaa eli minä itse, TAZ, Aquila, Hc.Ak, Öhkömönkijä, puercos, smacine ja yksi vielä palstalle rekisteröimätön piippailija.
Alla ensin illan auringonlasku, jotta pääsette fiilikseen ja löytöjä ilmestyy sitä mukaa, kun itse kukin jaksaa niitä laitella. Ilman hopeaa ja kultaa ei selvitetty tälläkään kertaa mutta siitä saavat muut kertoa lisää.
ps. Jostain syystä tuo kuva näyttää mun puhelimessa ihan pikselöityneeltä mutta en nyt jaksa tarkistaa koneelta. Korjaan kun herään.
Yöhiippailupiippailu oli menestys - Yöhiippailu kuuman kesäpäivän jälkeen maistui mansikalta ja mannapuurolta.
Vaikka polyamoriset naaraat kuiskuttivat jatkuvasti korvaan ja nipistelivätkin, niin ei tonkimista estänyt. Ainakin Öhkön kärsä vei imukärsistä voiton. Naaraista puheen ollen, totta tosiaan, nähtiin myös ihaka elävä lepakko saalistamassa yön "pimeinä" tunteina.
Tonkimisen lomassa pohdittiin myös hyttysten (Ininys vitutus) tarpeellisuutta ekosysteemissä (Pohdinnan tulos julkaistaan myöhemmin tilastollisen analysoinnin jälkeen).
Tunnelmaa:
Yleisö oli hyvin mukana ja kannusti piippailijoita. Yleisö oli 9. 10. 11. ja kahdestoista piippailija.
Vaikka Öhkön mönkimät löydöt oli mitä oli, tässä niistä kumminkin dataa:
Ehkä Ö:n "päivän" kohokohtana löytöjen osalta oli tuo laatikon vetimen ja kuparisen risti-ripustin/mikälie löytyminen.
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
Päivän vanhimpana 1/4 öre 163x...164x. Tuo vasemmanpuoleinen pikkunappi on lyijyä. Enpä muista aiemmin löytäneeni lyijynappia.Muuten "pennipelto" oli nimensä veroinen, 4 vanhaa pennikolikkoa ja pellolla vielä mysteeriokolikkona pitämäni olikin 50 p 1990 Noita huuliharpun lehtiä löytyy tuolta kyllä joka kerta, onkohan joku rikkonut soittopelinsä siellä?
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Eipä ollut omissakaan kolikoissa kehumista, Kymmenpennisestä löytyi vuosiluku 1867, puuttuisi vielä kokoelmista, mutta kunto on kuin lehmän oksennus.. Ylemmät ovat örejä, penni ja viispenninen itsenäisyytemme alkuvuosilta.
Ranneketju ja kullitettu nappi pelastivat päivän. Ranneketjukin peltoveikkailuista huolimatta on ollut kullattu ei hopeoitu..
ja perheturvallinen nappia painettu, muihin mainoksiin en kykene vaikuttamaan..
Smachine nuo sun löydöthän ovat ihan huippu kamaa, örestäkin näkee, että se on öre! Ite metsästin hullun kiilto silmis öreä (samoin kuin hyttyset mua), mutta laihoin tuloksin - pelto antoi vain pennejä. Tuo kullalla gratinoitu nappi on komia.
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
Kyllä porukalta hienoja löytöjä vaan nousi. Onnittelut itse kullekin. Itsellä valitettavasti tekniset ongelmat johti nolla kiinostavaa löytöä. Vain yksi yksinkertaisesti koristeltu metallinpala, josta viitti edes kuvaa tarjota ... Mutta kiitokset kaikille, harmi vaan että tkniikka, hyttyset ja aikainen herätys ajoi turhan aikaisin pellolta pois! Uutta miittiä odotellessa!!
patti kirjoitti:Mulla on jo syksymiitin paikan lupakysely sisällä. Katsotaan mitä tulee ja löytyykö paikasta mitään. Tyhjälle pellolle en halua ketään viedä.
Joo, käyt alustavasti tyhjentämässä pellon kaikesta hyvästä kamasta ja jätät sitten kaikki roskat jälkeen, niin voi sitten sanoa puhtaalla omallatunnolla, ettei pelto tyhjä toki ole.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Kylläpä porukka vaan vieläkin hienoja löytöjä nosti sieltä pellosta. Minä luulin paikkaa jo likipitäen tyhjäksi. Niin paljon ja monen etsijän toimesta siellä on suhattu.
appenzell kirjoitti:Olen äärimmäisen kateellinen tuosta kalvosinnapista Taz, hieno löytö!
Itselläni on samantyylinen joka kapaa kaveria, pitää päästä teidän pelloille joskus hakemaan
Kiitos. Täytyy itsekin poiketa vielä tuolla pellolla jos löytäisi tälle parin .
-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0