Tampereen yöhiippailu suoritettu

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
patti
Kunniajäsen

Tampereen yöhiippailu suoritettu

Viesti Kirjoittaja patti »

Noniin, Tampereen city-hyttyset on käyty ruokkimassa ja öiseen tapaan nähtiin lepakoitakin. Paikalla oli 8 ylimääräistä verta omistanutta piipparoijaa eli minä itse, TAZ, Aquila, Hc.Ak, Öhkömönkijä, puercos, smacine ja yksi vielä palstalle rekisteröimätön piippailija.

Alla ensin illan auringonlasku, jotta pääsette fiilikseen ja löytöjä ilmestyy sitä mukaa, kun itse kukin jaksaa niitä laitella. Ilman hopeaa ja kultaa ei selvitetty tälläkään kertaa mutta siitä saavat muut kertoa lisää.

Kuva

ps. Jostain syystä tuo kuva näyttää mun puhelimessa ihan pikselöityneeltä mutta en nyt jaksa tarkistaa koneelta. Korjaan kun herään.
Öhkömönkijä
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Öhkömönkijä »

Yöhiippailupiippailu oli menestys - Yöhiippailu kuuman kesäpäivän jälkeen maistui mansikalta ja mannapuurolta.

Vaikka polyamoriset naaraat kuiskuttivat jatkuvasti korvaan ja nipistelivätkin, niin ei tonkimista estänyt. Ainakin Öhkön kärsä vei imukärsistä voiton. Naaraista puheen ollen, totta tosiaan, nähtiin myös ihaka elävä lepakko saalistamassa yön "pimeinä" tunteina.

Tonkimisen lomassa pohdittiin myös hyttysten (Ininys vitutus) tarpeellisuutta ekosysteemissä (Pohdinnan tulos julkaistaan myöhemmin tilastollisen analysoinnin jälkeen).

Tunnelmaa:
Kuva

Yleisö oli hyvin mukana ja kannusti piippailijoita. Yleisö oli 9. 10. 11. ja kahdestoista piippailija.
Kuva

Vaikka Öhkön mönkimät löydöt oli mitä oli, tässä niistä kumminkin dataa:
Kuva
Kuva

Ehkä Ö:n "päivän" kohokohtana löytöjen osalta oli tuo laatikon vetimen ja kuparisen risti-ripustin/mikälie löytyminen. :D
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
patti
Kunniajäsen

Tässä mun vähäiset löydöt:

Päivän vanhimpana 1/4 öre 163x...164x. Tuo vasemmanpuoleinen pikkunappi on lyijyä. Enpä muista aiemmin löytäneeni lyijynappia.Muuten "pennipelto" oli nimensä veroinen, 4 vanhaa pennikolikkoa ja pellolla vielä mysteeriokolikkona pitämäni olikin 50 p 1990 :( Noita huuliharpun lehtiä löytyy tuolta kyllä joka kerta, onkohan joku rikkonut soittopelinsä siellä?

Kuva

Kuva
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
kalle
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja kalle »

Ai se on huuliharpusta tuo alinna oikealla oleva esine ? Löysin tänään juuri samannäköisen esineen enkä keksinyt mikä se on. Nytpä tuokin selvisi.
Carrett Ace 250

Garrett Pro Pointer
TAZ
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Tässä meikäläisen löydöt.

Kuva
Muutama kolikko ja kaikenlaista sälää

Yön paras löytö oli tämä hopeinen kalvosinnappi vuosimallia 1929 (Z5)
Kuva

Joku koristeellinen kiinnityspanta.
Kuva

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Hieno toi Öhkön löytämä vedin sekä TAZin kalvosinnappi. Muutenkin on ihan mukavasti noussut kamaa.
Kuva
puercos
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja puercos »

Minunkin sadon hiippailusta.

Ei yhtä hyväkuntoista kolikkoa:(
Kuva

Pari öreä,yks niistä oli skilling 1800 ja joku vielä. Aleksanderin II-denezka 1855.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva otettu Öhköstä ja hänen ensimmäisesta löydostä-korkista(karkista):=)
Kuva

Kuva

Sääli ettei oli otettu kuvaa ryhmäkuva. Vois olla seuraavan kerta.
Kiitos kaikille hyvästä seurasta!!
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Tuo Puercosin kolmannen kuvan vasen yläesine näyttää kellon heilurin alapäältä.
smacine
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja smacine »

Eipä ollut omissakaan kolikoissa kehumista, Kymmenpennisestä löytyi vuosiluku 1867, puuttuisi vielä kokoelmista, mutta kunto on kuin lehmän oksennus.. Ylemmät ovat örejä, penni ja viispenninen itsenäisyytemme alkuvuosilta.
Ranneketju ja kullitettu nappi pelastivat päivän. Ranneketjukin peltoveikkailuista huolimatta on ollut kullattu ei hopeoitu..

Kuva

ja perheturvallinen nappia painettu, muihin mainoksiin en kykene vaikuttamaan..
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Öhkömönkijä
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Öhkömönkijä »

Smachine nuo sun löydöthän ovat ihan huippu kamaa, örestäkin näkee, että se on öre! :lol: Ite metsästin hullun kiilto silmis öreä (samoin kuin hyttyset mua), mutta laihoin tuloksin - pelto antoi vain pennejä. Tuo kullalla gratinoitu nappi on komia. :wink:
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
Hc.Ak
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Hc.Ak »

Kyllä porukalta hienoja löytöjä vaan nousi. Onnittelut itse kullekin. Itsellä valitettavasti tekniset ongelmat johti nolla kiinostavaa löytöä. Vain yksi yksinkertaisesti koristeltu metallinpala, josta viitti edes kuvaa tarjota
:oops: ... Mutta kiitokset kaikille, harmi vaan että tkniikka, hyttyset ja aikainen herätys ajoi turhan aikaisin pellolta pois! Uutta miittiä odotellessa!!
Teknetics Delta 4000
patti
Kunniajäsen

Mulla on jo syksymiitin paikan lupakysely sisällä. Katsotaan mitä tulee ja löytyykö paikasta mitään. Tyhjälle pellolle en halua ketään viedä.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Etsijä82
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:Mulla on jo syksymiitin paikan lupakysely sisällä. Katsotaan mitä tulee ja löytyykö paikasta mitään. Tyhjälle pellolle en halua ketään viedä.
Joo, käyt alustavasti tyhjentämässä pellon kaikesta hyvästä kamasta ja jätät sitten kaikki roskat jälkeen, niin voi sitten sanoa puhtaalla omallatunnolla, ettei pelto tyhjä toki ole. :twisted:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
appenzell
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Olen äärimmäisen kateellinen tuosta kalvosinnapista Taz, hieno löytö!

Itselläni on samantyylinen joka kapaa kaveria, pitää päästä teidän pelloille joskus hakemaan :)
TAZ
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Kylläpä porukka vaan vieläkin hienoja löytöjä nosti sieltä pellosta. Minä luulin paikkaa jo likipitäen tyhjäksi. Niin paljon ja monen etsijän toimesta siellä on suhattu.
appenzell kirjoitti:Olen äärimmäisen kateellinen tuosta kalvosinnapista Taz, hieno löytö!

Itselläni on samantyylinen joka kapaa kaveria, pitää päästä teidän pelloille joskus hakemaan :)
Kiitos. Täytyy itsekin poiketa vielä tuolla pellolla jos löytäisi tälle parin :) .

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Vastaa Viestiin