14 samasta reijästä.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Kätkäläinen
Kunniajäsen

14 samasta reijästä.

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Löysin tänään 14 rahaa samastareijästä, ne oli ihan kuin pinottu päälekkäin. Suurin osa jotka oli irti ja sai selvää oli v1921. Vähän köyhempi "kätkö" :D
Joness
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Joness »

Hyvä löytö kuitenkin. Minäkin olen löytänyt muutamia raha pinkkoja, parhaimmassa oli 11 rahaa päällekkäin jostain 1900 luvun alkupuoliskolta, tosin ne oli vaan pennejä. Yhdestä pikku reijästä löytyi 5kpl 10mk kolikoita jotka oli irrallaan toisista.
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Pekka Muikku
Raavas Tonkija

Re: 14 samasta reijästä.

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

Kätkäläinen kirjoitti: Vähän köyhempi "kätkö" :D
Kätkö kuitenkin... eikä niitä löydy ihan joka reissulla. Onnittelut löydöstä! :D
P.Aholainen
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Kätkäläinen kirjoitti:Löysin tänään 14 rahaa samastareijästä, ne oli ihan kuin pinottu päälekkäin. Suurin osa jotka oli irti ja sai selvää oli v1921. Vähän köyhempi "kätkö" :D
Tota noin, vai 14kpl samasta reiästä :roll:
Kuvia kaipailen :wink:
patti
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja patti »

Kätkäläinen kirjoitti:Löysin tänään 14 rahaa samastareijästä, ne oli ihan kuin pinottu päälekkäin. Suurin osa jotka oli irti ja sai selvää oli v1921. Vähän köyhempi "kätkö" :D
On ihmiset vaan outoja, kun eivät pidä kolikoita taskuissa/kukkaroissa vaan pinoavat ne nurmelle/hiekalle ja sitten unohtavat ne siihen lähtiessään. Noita pinoja löytyy jatkuvasti paikoista missä ihmiset ottavat aurinkoa ja/tai istuskelevat muuten vaan nurmikolla. Näköjään sitä on siis harrastettu jo ainakin lähes 100 vuotta.

Mun paras pino tänä syksynä on 6 euron arvoinen mut ei koskaan kyllä 14:a kolikkoa samasta reiästä, hieno "kätkö"! 8)

t. patti

ps. pitäiskö Kätkäläisen vaihtaa nimimerkki Kätköläiseen? ;)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Kätkäläinen
Kunniajäsen

Mun tietokoneen kortinlukija ei tunnista oman kamerankorttia :( kuvien laittaminen on aina vähän speciaalia! Koitetaan huomenna saada palstalle:siinä oli 3 markkaa 4 50pennistä 4 25 pennistä ja 3 pienempää mistä ei saanu selvää. Oli Muuten Patti rahat rantapenkassa.
Pilpottaja
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Pilpottaja »

Minä veikkaan että joku on keksinyt ensimmäisen peliautomaatin tuolla ja se on ollut tällainen. Ensin on tehty rautakangella johonkin tienvarteen kaksi syvää reikää maahan vierekkäin ja sitten toiseen reikään on lyöty keppi johon on kiinnitetty lappu jossa on nuoli joka osoittaa toiseen reikään ja vielä alle teksti RAHOJEN TUNKEMINEN REIKÄÄN KIELLETTY. No arvaahan sen miten siihen sitten ohikulkijat ovat suhtautuneet :)
Vanhin kolikko 1/2 ör 1666
varusteena Garrett at pro, SA-kenttälapio, kumisaappaat ja mahottoman hyvä tuuri.
Kapu75
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Kapu75 »

Onneksi olkoon :D
----------------------------
Ace 350 euro.
Ja jotain muita apuvälineitä...
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Tuollainen löytö on aina mukava. Pistit neljällä paremmaksi kuin meikäläinen ja vanhemmaksikin, kun minun löydössäni oli "vain" 10 kpl 1970-luvun kolikoita :wink:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Longway
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Longway »

Siellä on tainnut paikallinen korttirinki kokoontua :D

Kätkäläinen korjasi potin täyskädellä :lol:
Kätkäläinen
Kunniajäsen

Longway kirjoitti:Siellä on tainnut paikallinen korttirinki kokoontua :D

Mulla oli ässä eiku ace hiassa :wink:
Kätkäläinen
Kunniajäsen

Leijona kirjoitti:Tuollainen löytö on aina mukava. Pistit neljällä paremmaksi kuin meikäläinen ja vanhemmaksikin, kun minun löydössäni oli "vain" 10 kpl 1970-luvun kolikoita :wink:
Oli muuten Lähellä etten jättänyt kaivamatta, ei ollu mikään kolikko singnaali. Paikka on nykyisestä uimarannasta vähän sivulla ja mun nuoruudessa siinä oli vene paikka, kolikot oli noin 15 sentissä. Ei olis ollu sillain jos olis unohtunu joskus?
patti
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja patti »

Kätkäläinen kirjoitti:
Longway kirjoitti:Siellä on tainnut paikallinen korttirinki kokoontua :D

Mulla oli ässä eiku ace hiassa :wink:
:D Mulla taas on kalastuksen puolella salainen ase, koska yhden vavan malli on "Secret Weapon" :D

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Lepanovski
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Lepanovski »

Mun tietokoneen kortinlukija ei tunnista oman kamerankorttia kuvien laittaminen on aina vähän speciaalia! Koitetaan huomenna saada palstalle:siinä oli 3 markkaa 4 50pennistä 4 25 pennistä ja 3 pienempää mistä ei saanu selvää. Oli Muuten Patti rahat rantapenkassa.
Eikö kameran mukana tullut USB kaapelia, kaapelin kaa ne helpompi on siirtää, ei tartte korttia kamerasta nyppiä pois. Niin mä ainakin siirrän, kaikista kolmesta kameroistani, kaikilla omat kaapelit, sony, sony ja canoni.
kalle
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja kalle »

Kätkäläinen kirjoitti:
Oli muuten Lähellä etten jättänyt kaivamatta, ei ollu mikään kolikko singnaali. [/quote]

Vanhoja kolikoita pitäisi testailla Acella, että millaisia signaaleja ne antaa. Eurokolikot olen kokeillut, ja ainakaan minä en saanut rautasignaalia muista kuin viisisenttisestä.

edit. lainaus ei oikein onnistunut...
Carrett Ace 250

Garrett Pro Pointer
Kätkäläinen
Kunniajäsen

Lepanovski kirjoitti:
Mun tietokoneen kortinlukija ei tunnista oman kamerankorttia kuvien laittaminen on aina vähän speciaalia! Koitetaan huomenna saada palstalle:siinä oli 3 markkaa 4 50pennistä 4 25 pennistä ja 3 pienempää mistä ei saanu selvää. Oli Muuten Patti rahat rantapenkassa.
Eikö kameran mukana tullut USB kaapelia, kaapelin kaa ne helpompi on siirtää, ei tartte korttia kamerasta nyppiä pois. Niin mä ainakin siirrän, kaikista kolmesta kameroistani, kaikilla omat kaapelit, sony, sony ja canoni.
Joo tulihan siinä kaikenlaisia johtoja, mut mä oon semmonen ronskintyön tekijä nää tietsikka hommat on ollu pakko opetella vasta nyt :D Nyt muuten onnistuu kortti oli liian nopea löysin normaalin kortin, paitsi kuvan lisäys keskeytyy :( Kalle singnaali oli liian laaja ja hyvä koska rahoja olikin monta,semmonen "matopurkinkansi" singnaali :wink:
kalle
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja kalle »

Kätkäläinen kirjoitti: Kalle singnaali oli liian laaja ja hyvä koska rahoja olikin monta,semmonen "matopurkinkansi" singnaali :wink:
OK Ymmärrän mitä tarkoitat :)
Carrett Ace 250

Garrett Pro Pointer
Kätkäläinen
Kunniajäsen

P.Aholainen kirjoitti:
Tota noin, vai 14kpl samasta reiästä :roll:
Kuvia kaipailen :wink:
Kuva

Kuva :wink:
P.Aholainen
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Uskottava se on. :shock:

Jotenkin minulle oli outoa että samasta reiästä 14 kolikkoa. :oops:
No on joillain ollut outo tapa pinota kolikoita päällekkäin rannalla. :lol:

Hieno löytö mielestäni joten onnittelut!
Lepanovski
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Lepanovski »

Joo tulihan siinä kaikenlaisia johtoja, mut mä oon semmonen ronskintyön tekijä nää tietsikka hommat on ollu pakko opetella vasta nyt
Ok, siitä se lähtee eiku opiskeleen :)
Vastaa Viestiin