14 samasta reijästä.
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
14 samasta reijästä.
Löysin tänään 14 rahaa samastareijästä, ne oli ihan kuin pinottu päälekkäin. Suurin osa jotka oli irti ja sai selvää oli v1921. Vähän köyhempi "kätkö" 
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
Re: 14 samasta reijästä.
Kätkö kuitenkin... eikä niitä löydy ihan joka reissulla. Onnittelut löydöstä!Kätkäläinen kirjoitti: Vähän köyhempi "kätkö"
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Tota noin, vai 14kpl samasta reiästäKätkäläinen kirjoitti:Löysin tänään 14 rahaa samastareijästä, ne oli ihan kuin pinottu päälekkäin. Suurin osa jotka oli irti ja sai selvää oli v1921. Vähän köyhempi "kätkö"
Kuvia kaipailen
On ihmiset vaan outoja, kun eivät pidä kolikoita taskuissa/kukkaroissa vaan pinoavat ne nurmelle/hiekalle ja sitten unohtavat ne siihen lähtiessään. Noita pinoja löytyy jatkuvasti paikoista missä ihmiset ottavat aurinkoa ja/tai istuskelevat muuten vaan nurmikolla. Näköjään sitä on siis harrastettu jo ainakin lähes 100 vuotta.Kätkäläinen kirjoitti:Löysin tänään 14 rahaa samastareijästä, ne oli ihan kuin pinottu päälekkäin. Suurin osa jotka oli irti ja sai selvää oli v1921. Vähän köyhempi "kätkö"
Mun paras pino tänä syksynä on 6 euron arvoinen mut ei koskaan kyllä 14:a kolikkoa samasta reiästä, hieno "kätkö"!
t. patti
ps. pitäiskö Kätkäläisen vaihtaa nimimerkki Kätköläiseen?
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
-
Pilpottaja
- Innostunut Etsijä
Minä veikkaan että joku on keksinyt ensimmäisen peliautomaatin tuolla ja se on ollut tällainen. Ensin on tehty rautakangella johonkin tienvarteen kaksi syvää reikää maahan vierekkäin ja sitten toiseen reikään on lyöty keppi johon on kiinnitetty lappu jossa on nuoli joka osoittaa toiseen reikään ja vielä alle teksti RAHOJEN TUNKEMINEN REIKÄÄN KIELLETTY. No arvaahan sen miten siihen sitten ohikulkijat ovat suhtautuneet 
Vanhin kolikko 1/2 ör 1666
varusteena Garrett at pro, SA-kenttälapio, kumisaappaat ja mahottoman hyvä tuuri.
varusteena Garrett at pro, SA-kenttälapio, kumisaappaat ja mahottoman hyvä tuuri.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Tuollainen löytö on aina mukava. Pistit neljällä paremmaksi kuin meikäläinen ja vanhemmaksikin, kun minun löydössäni oli "vain" 10 kpl 1970-luvun kolikoita 
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Oli muuten Lähellä etten jättänyt kaivamatta, ei ollu mikään kolikko singnaali. Paikka on nykyisestä uimarannasta vähän sivulla ja mun nuoruudessa siinä oli vene paikka, kolikot oli noin 15 sentissä. Ei olis ollu sillain jos olis unohtunu joskus?Leijona kirjoitti:Tuollainen löytö on aina mukava. Pistit neljällä paremmaksi kuin meikäläinen ja vanhemmaksikin, kun minun löydössäni oli "vain" 10 kpl 1970-luvun kolikoita
Kätkäläinen kirjoitti:Mulla oli ässä eiku ace hiassaLongway kirjoitti:Siellä on tainnut paikallinen korttirinki kokoontua![]()
Kätkäläinen korjasi potin täyskädellä
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3
- Lepanovski
- Metallinetsijä
Eikö kameran mukana tullut USB kaapelia, kaapelin kaa ne helpompi on siirtää, ei tartte korttia kamerasta nyppiä pois. Niin mä ainakin siirrän, kaikista kolmesta kameroistani, kaikilla omat kaapelit, sony, sony ja canoni.Mun tietokoneen kortinlukija ei tunnista oman kamerankorttia kuvien laittaminen on aina vähän speciaalia! Koitetaan huomenna saada palstalle:siinä oli 3 markkaa 4 50pennistä 4 25 pennistä ja 3 pienempää mistä ei saanu selvää. Oli Muuten Patti rahat rantapenkassa.
Oli muuten Lähellä etten jättänyt kaivamatta, ei ollu mikään kolikko singnaali. [/quote]Kätkäläinen kirjoitti:
Vanhoja kolikoita pitäisi testailla Acella, että millaisia signaaleja ne antaa. Eurokolikot olen kokeillut, ja ainakaan minä en saanut rautasignaalia muista kuin viisisenttisestä.
edit. lainaus ei oikein onnistunut...
Carrett Ace 250
Garrett Pro Pointer
Garrett Pro Pointer
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Joo tulihan siinä kaikenlaisia johtoja, mut mä oon semmonen ronskintyön tekijä nää tietsikka hommat on ollu pakko opetella vasta nytLepanovski kirjoitti:Eikö kameran mukana tullut USB kaapelia, kaapelin kaa ne helpompi on siirtää, ei tartte korttia kamerasta nyppiä pois. Niin mä ainakin siirrän, kaikista kolmesta kameroistani, kaikilla omat kaapelit, sony, sony ja canoni.Mun tietokoneen kortinlukija ei tunnista oman kamerankorttia kuvien laittaminen on aina vähän speciaalia! Koitetaan huomenna saada palstalle:siinä oli 3 markkaa 4 50pennistä 4 25 pennistä ja 3 pienempää mistä ei saanu selvää. Oli Muuten Patti rahat rantapenkassa.
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- Lepanovski
- Metallinetsijä