Sormukset rannalla.
Sormukset rannalla.
Onko kukaan löytänyt rantaviivasta tai rannalta sormuksia?Tarkoitan siis että tarvitseeko olla vedenpitävä metallinpaljastin sormusten löytämiseksi?
Garrett Euroace
Black ada ripper
Black ada ripper
Moivaan! Ei tarvitse olla ns. vesietsin vaan tuolla Euro Acella pääset riittävän syvälle mistä voi jo löytyä koruja. Joillakin rannoilla sormuksia on ihan nilkansyvässä vedessä, toisissa taas vasta kaulan syvyydellä (184 cm mittapuun mukaan
)
t. patti

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3

Olen löytänyt parikin kultaa polven syvyydeltä vedestä mutta se on todella harvinaista ainakin minulla. Peruspiipparilla vedessä etsiessä saa olla todella varovainen joka vie ainakin minulta osan hauskuudesta.
Vedestä ne sormukset löytyy joten jos budjetti riittää niin osta suosiolla AT-Pro niin saat periaatteessa 2 piipparia samalla rahalla = toimii mainiosti myös maalla
ACE etsimillä toki pääsee mahdottoman hyvin harrastuksen makuun!!!
Vedestä ne sormukset löytyy joten jos budjetti riittää niin osta suosiolla AT-Pro niin saat periaatteessa 2 piipparia samalla rahalla = toimii mainiosti myös maalla

ACE etsimillä toki pääsee mahdottoman hyvin harrastuksen makuun!!!
Tuo McSeekerin mainitsema varovaisuus onnistuu paljon helpommin, jos käytät piipparin kyynärvarsituen hihnaa, joka pitää piipparin kädessä kiinni vaikka laskisit kahvasta irti. Näin piippari ei pääse vahingossa kaatumaan veteen mutta silti saat kyllä olla varovainen sen suhteen, ettet itse työnnä boksia veteen tai aalto sitä kastele. Jos mahdollista, siirrä boksi kyynärvarren alle niin saat vähän lisää pelivaraa.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3

Olet ihan oikeassa, hihna on halpa vakuutuspatti kirjoitti:Tuo McSeekerin mainitsema varovaisuus onnistuu paljon helpommin, jos käytät piipparin kyynärvarsituen hihnaa, joka pitää piipparin kädessä kiinni vaikka laskisit kahvasta irti. Näin piippari ei pääse vahingossa kaatumaan veteen mutta silti saat kyllä olla varovainen sen suhteen, ettet itse työnnä boksia veteen tai aalto sitä kastele. Jos mahdollista, siirrä boksi kyynärvarren alle niin saat vähän lisää pelivaraa.

Sea Hunter on vaan niin järeä tekele ettei missään vaiheessa tule fiilistä että nyt tää vuotaa tai hajoaa

Itse olen löytänyt kultasormuksen ihan rantahiekasta
2 kertaa ollut meressä at pron kanssa ja en voi kyllä suositella kellekkään
mitään en löytänyt...piippailee omiaan vaikka tehot niin alhaalla että tuskin löytää 2cm syvemmältä...Koitin polkea pohjaan mun kotitekoista scooppia niin meinasin kaatua kokoajan kun ei tuo yhdelläjalalla seisominen vedessä ollut ihan niin helppoa kun maalla
vaikka voisi luulla että olisi... Mutta tosiaan...Piippaili kyllä niin omiaan... Välillä löytyi signaali ja kun kerran polkasit scoopilla niin hups heijaa se katos ...
-Rauski

-Rauski
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
-
- Raavas Tonkija
Vesietsintä jos mikä on oikea tekniikkalaji. Jos tekniikka tai välineet ei ole kunnossa niin hommasta ei vaan tule mitään. Muistan hyvin ensimmäisen vesikeikkani jolloin olin aivan varma, että a) kuuppaus on fyysisesti erittäin raskasta b) kuupalla on mahdotonta osua pohjalla olevaan esineeseen. No, onneksi olin molemmista ihan väärässä ja nyt kun takana on satoja tunteja vesipiippailua niin koko hommaa ei tarvitse edes miettiä. Tuo edelläoleva siis johdatuksena siihen, että lisää harjoitusta vaan, niin alkaa tasapainokin löytymäänrauski kirjoitti:Koitin polkea pohjaan mun kotitekoista scooppia niin meinasin kaatua kokoajan kun ei tuo yhdelläjalalla seisominen vedessä ollut ihan niin helppoa kun maallavaikka voisi luulla että olisi...

Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3

-
- Raavas Tonkija
-
- Raavas Tonkija
Tuohon massan puutteeseen auttaa hiukan tällainen tekniikka: laita skoopin kuuppa pohjaan pystyasentoon ja toinen jalka sen päälle ja toinen pohjalla. Sitten painonsiirtoa ja pomppimista skoopin päällä olevalle jalalle ja samalla heiluttelee skoopin vartta sivulta toiselle, jolloin skoopin kuuppa "pyörii" ja kaivautuu pohjaan helpommin. Tämä toimii parhaiten pyöreällä skoopin kuupalla tai skoopilla, jossa on pitkä kaareva terä. Niin ja tämä tekniikka vaatii sitten tukevan skoopin.Grave Digger kirjoitti:Rauski nyt painaa saman verran kuin scooppi, joten ei ihme jos aalto vie. Ei ole sitä massaa kuten minulla ja pattilla jolla scooppia moukaroi
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3

Mikä siinä naiseudessa antaa etua kahluuseen? Ekstrakellukkeet vaan lisää nostetta ja vähentää kaivuutehoaGrave Digger kirjoitti:ja vielä nainenpatti kirjoitti:Joo, kahluulajissa olis paras habitus 2.5 m pitkä lihaksikas NBA-pelaaja.

Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3