Sormukset rannalla.

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Moivaan

Sormukset rannalla.

Viesti Kirjoittaja Moivaan »

Onko kukaan löytänyt rantaviivasta tai rannalta sormuksia?Tarkoitan siis että tarvitseeko olla vedenpitävä metallinpaljastin sormusten löytämiseksi?
Garrett Euroace
Black ada ripper
patti
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja patti »

Moivaan! Ei tarvitse olla ns. vesietsin vaan tuolla Euro Acella pääset riittävän syvälle mistä voi jo löytyä koruja. Joillakin rannoilla sormuksia on ihan nilkansyvässä vedessä, toisissa taas vasta kaulan syvyydellä (184 cm mittapuun mukaan :D )

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
McSeeker
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Olen löytänyt parikin kultaa polven syvyydeltä vedestä mutta se on todella harvinaista ainakin minulla. Peruspiipparilla vedessä etsiessä saa olla todella varovainen joka vie ainakin minulta osan hauskuudesta.

Vedestä ne sormukset löytyy joten jos budjetti riittää niin osta suosiolla AT-Pro niin saat periaatteessa 2 piipparia samalla rahalla = toimii mainiosti myös maalla :)

ACE etsimillä toki pääsee mahdottoman hyvin harrastuksen makuun!!!
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
patti
Kunniajäsen

Tuo McSeekerin mainitsema varovaisuus onnistuu paljon helpommin, jos käytät piipparin kyynärvarsituen hihnaa, joka pitää piipparin kädessä kiinni vaikka laskisit kahvasta irti. Näin piippari ei pääse vahingossa kaatumaan veteen mutta silti saat kyllä olla varovainen sen suhteen, ettet itse työnnä boksia veteen tai aalto sitä kastele. Jos mahdollista, siirrä boksi kyynärvarren alle niin saat vähän lisää pelivaraa.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

McSeeker
Raavas Tonkija

patti kirjoitti:Tuo McSeekerin mainitsema varovaisuus onnistuu paljon helpommin, jos käytät piipparin kyynärvarsituen hihnaa, joka pitää piipparin kädessä kiinni vaikka laskisit kahvasta irti. Näin piippari ei pääse vahingossa kaatumaan veteen mutta silti saat kyllä olla varovainen sen suhteen, ettet itse työnnä boksia veteen tai aalto sitä kastele. Jos mahdollista, siirrä boksi kyynärvarren alle niin saat vähän lisää pelivaraa.
Olet ihan oikeassa, hihna on halpa vakuutus :) Omat kokemukset tulevat siitä kun odottelin Sea Hunteria ja en malttanut olla piippailematta vedessä ja uitin samalla X-terran järvessä = ei hyvä :)

Sea Hunter on vaan niin järeä tekele ettei missään vaiheessa tule fiilistä että nyt tää vuotaa tai hajoaa :D

Piippailuvideoita
Moivaan

Tuossa minun euroasessa on vaan se huono puoli että vedessä saa olla melkein heikoin teho ettei tule haamuiippailuja ja kun en omista sand scooppia niin pakkohan siellä vähän syvemmässä vedessä kaveri on olla mukana.
Garrett Euroace
Black ada ripper
Moivaan

Ja huomasin noista mcseekerin videoista että sormukset ovat yleensä siellä aika syvällä vedessä.
Garrett Euroace
Black ada ripper
rauski
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja rauski »

Itse olen löytänyt kultasormuksen ihan rantahiekasta :) 2 kertaa ollut meressä at pron kanssa ja en voi kyllä suositella kellekkään :twisted: mitään en löytänyt...piippailee omiaan vaikka tehot niin alhaalla että tuskin löytää 2cm syvemmältä...Koitin polkea pohjaan mun kotitekoista scooppia niin meinasin kaatua kokoajan kun ei tuo yhdelläjalalla seisominen vedessä ollut ihan niin helppoa kun maalla :roll: vaikka voisi luulla että olisi... Mutta tosiaan...Piippaili kyllä niin omiaan... Välillä löytyi signaali ja kun kerran polkasit scoopilla niin hups heijaa se katos ... :evil: :evil:
-Rauski
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Moivaan

Haha rauski,minullakin kävi juuri noin kun olin yksin euroacen kanssa
Garrett Euroace
Black ada ripper
Grave Digger
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

ainoa mihin voin at pro:ta ja euroacea suositella on järvipiippailut, siellä ei suolaa ole eikä näin ollen tule haamupiippejä ja tehotkin voi pitää täysillä.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
patti
Kunniajäsen

rauski kirjoitti:Koitin polkea pohjaan mun kotitekoista scooppia niin meinasin kaatua kokoajan kun ei tuo yhdelläjalalla seisominen vedessä ollut ihan niin helppoa kun maalla :roll: vaikka voisi luulla että olisi...
Vesietsintä jos mikä on oikea tekniikkalaji. Jos tekniikka tai välineet ei ole kunnossa niin hommasta ei vaan tule mitään. Muistan hyvin ensimmäisen vesikeikkani jolloin olin aivan varma, että a) kuuppaus on fyysisesti erittäin raskasta b) kuupalla on mahdotonta osua pohjalla olevaan esineeseen. No, onneksi olin molemmista ihan väärässä ja nyt kun takana on satoja tunteja vesipiippailua niin koko hommaa ei tarvitse edes miettiä. Tuo edelläoleva siis johdatuksena siihen, että lisää harjoitusta vaan, niin alkaa tasapainokin löytymään 8)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Grave Digger
Raavas Tonkija

Rauski nyt painaa saman verran kuin scooppi, joten ei ihme jos aalto vie. Ei ole sitä massaa kuten minulla ja pattilla jolla scooppia moukaroi :lol:
patti
Kunniajäsen

Joo, kahluulajissa olis paras habitus 2.5 m pitkä lihaksikas NBA-pelaaja.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Grave Digger
Raavas Tonkija

patti kirjoitti:Joo, kahluulajissa olis paras habitus 2.5 m pitkä lihaksikas NBA-pelaaja.
ja vielä nainen

Kuva
patti
Kunniajäsen

Grave Digger kirjoitti:Rauski nyt painaa saman verran kuin scooppi, joten ei ihme jos aalto vie. Ei ole sitä massaa kuten minulla ja pattilla jolla scooppia moukaroi :lol:
Tuohon massan puutteeseen auttaa hiukan tällainen tekniikka: laita skoopin kuuppa pohjaan pystyasentoon ja toinen jalka sen päälle ja toinen pohjalla. Sitten painonsiirtoa ja pomppimista skoopin päällä olevalle jalalle ja samalla heiluttelee skoopin vartta sivulta toiselle, jolloin skoopin kuuppa "pyörii" ja kaivautuu pohjaan helpommin. Tämä toimii parhaiten pyöreällä skoopin kuupalla tai skoopilla, jossa on pitkä kaareva terä. Niin ja tämä tekniikka vaatii sitten tukevan skoopin.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

patti
Kunniajäsen

Grave Digger kirjoitti:
patti kirjoitti:Joo, kahluulajissa olis paras habitus 2.5 m pitkä lihaksikas NBA-pelaaja.
ja vielä nainen
Mikä siinä naiseudessa antaa etua kahluuseen? Ekstrakellukkeet vaan lisää nostetta ja vähentää kaivuutehoa ;)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Remu
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Remu »

Tarttis löytää sopivat puuujalat millä pääsisi vielä scooppia painaa :D
Tosin syvemmällä kun kaatuu voi tulla hiukka ongelmia :?
Garrett At Pro
EVROEXCAVATOR-2 v.22
Garrett Pro-Pointer
Fiskars taittolapio
patti
Kunniajäsen

Remu kirjoitti:Tarttis löytää sopivat puuujalat millä pääsisi vielä scooppia painaa :D
Tosin syvemmällä kun kaatuu voi tulla hiukka ongelmia :?
Heh, mulla on käyny kans noi puujalat mielessä :D
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Remu
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Remu »

Pikkusen paksummat kengän pohjat n20-30 cm auttaisi jo paljon eikun kehittelee :D
Garrett At Pro
EVROEXCAVATOR-2 v.22
Garrett Pro-Pointer
Fiskars taittolapio
iipe
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja iipe »

oikeesti, mä mietein tänään kengänpohjissa olevia keloja!!! Tyyliin lumikenkä! :D :o :shock:
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
patti
Kunniajäsen

iipe kirjoitti:oikeesti, mä mietein tänään kengänpohjissa olevia keloja!!! Tyyliin lumikenkä! :D :o :shock:
Noi on jo keksitty ja niitä voi ostaa netistä, googleta vähän ni löytyy.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

iipe
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja iipe »

äääh. Mulla on silti ollut ennenkin tosi mahtavia keksintöjä, ne on vaan ennenkin jo ollut keksittyjä. :lol:
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
McSeeker
Raavas Tonkija

kaulaan asti kun on vettä niin aika onnettomaksi menee kaivelut. Se on sellaista sipsuttelua sen kauhan kanssa noin syvällä, pitäis vaan olla painovyö mutta ei jaksa käyttää :)

Piippailuvideoita
patti
Kunniajäsen

iipe kirjoitti:äääh. Mulla on silti ollut ennenkin tosi mahtavia keksintöjä, ne on vaan ennenkin jo ollut keksittyjä. :lol:
Niinhän ne sanoo, että great minds think alike ;)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Vastaa Viestiin