Kuinka AT Pro avataan?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Raivaaja
Metallinetsijä
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Tammi 2015, 20:48

Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Raivaaja »

Nythän kävi niin, että pienenpieni halkeama kotelossa päästi reilusti vettä boksiin.
Onko kukaan avannut lootaa, ja miten?

Erinomaisen nopeista vastauksista plussaa, koska on "vähän hätä"

Sääliä keräämään ja vastauksia motivoimaan kuva:


Kuva
Garret AT pro, propointer, Propointer AT
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

https://www.youtube.com/watch?v=pSNyM292qj4
Oliskohan tuosta apua. Aika työläs operaatio?
Raivaaja
Metallinetsijä
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Tammi 2015, 20:48

Re: Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Raivaaja »

Kuva

Kuva


Youtubesta löytyi avaamisohjeet.

1. Hiustenkuivaajalla lämmittämällä ja veitsenterällä auttauen otetaan näytön edessä oleva tarra/kalvo, jossa mm. Tekstit ja nappien merkitykset, pois.

2. Alta löytyy kaksi torx-ruuvia, jotka avataan.

3. Näyttö lähtee painamalla irti. Piirilevy on kiinni siinä neljällä ruuvilla.

Kuivatus, rukous ja kokeilu..

Jos ei toimi, niin lasissa on sitten elämäni kallein shotti.
Garret AT pro, propointer, Propointer AT
Raivaaja
Metallinetsijä
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Tammi 2015, 20:48

Re: Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Raivaaja »

Fisherman kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=pSNyM292qj4
Oliskohan tuosta apua. Aika työläs operaatio?

Ei tuntunut työläältä, kun ottaa huomioon uuden hinnan..
Garret AT pro, propointer, Propointer AT
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Indian »

Melkoisesti on vettä hörpännyt, toivottavasti lähtee tulille. Omassa at prossa vuotaa kela jostakin ilmeisesti johdonliitoksesta ja sitä saa aina vuorokauden kuivatella, että suostuu toimimaan normaalisti.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Miten tuo halkeama on syntynyt? Omia aikojaan vaiko jonkun kolhun seurauksena? Täytynee omaa boksia ruveta tarkkailemaan vastaisen varalle.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Avatar
Pollo
Raavas Tonkija
Viestit: 541
Liittynyt: 06 Syys 2013, 12:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Pollo »

Indian kirjoitti:Melkoisesti on vettä hörpännyt, toivottavasti lähtee tulille. Omassa at prossa vuotaa kela jostakin ilmeisesti johdonliitoksesta ja sitä saa aina vuorokauden kuivatella, että suostuu toimimaan normaalisti.
Sori OT..
Voi vuotaa kelan johdon liitoksesta tai sitten kelan pohjasta epoksin ja kelan kuoren välistä. Sitä on hankala todeta, mutta omassa totesin kun vesipiippailun aikana laite sekosi ja toin sisälle kuivumaan. Illalla kävin katsomassa ja kokeilemassa laitetta ja lattialla oli muutama tippa vettä vaikka olin kuivannut laitteen kokonaan. Katselin kelan pohjaa ja yhdestä kohtaa tihkui vettä. Takuuvaihtoon meni
XP Deus
Mi-6
Ynnä muuta kampetta
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Indian »

Pollo kirjoitti:
Indian kirjoitti:Melkoisesti on vettä hörpännyt, toivottavasti lähtee tulille. Omassa at prossa vuotaa kela jostakin ilmeisesti johdonliitoksesta ja sitä saa aina vuorokauden kuivatella, että suostuu toimimaan normaalisti.
Sori OT..
Voi vuotaa kelan johdon liitoksesta tai sitten kelan pohjasta epoksin ja kelan kuoren välistä. Sitä on hankala todeta, mutta omassa totesin kun vesipiippailun aikana laite sekosi ja toin sisälle kuivumaan. Illalla kävin katsomassa ja kokeilemassa laitetta ja lattialla oli muutama tippa vettä vaikka olin kuivannut laitteen kokonaan. Katselin kelan pohjaa ja yhdestä kohtaa tihkui vettä. Takuuvaihtoon meni
Kiitos vinkistä, pitääpä tarkistaa tuo kelanpohjakin.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Raivaaja
Metallinetsijä
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Tammi 2015, 20:48

Re: Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Raivaaja »

Fisherman kirjoitti:Miten tuo halkeama on syntynyt? Omia aikojaan vaiko jonkun kolhun seurauksena? Täytynee omaa boksia ruveta tarkkailemaan vastaisen varalle.
En ole varma, ei ole ainakaan kolahtanut mihinkään niin, että olisin huomannut. Hiusmurtuma on boksissa mustan ja kirkkaan muovin saumakohdasta lähtenyt, lähes huomaamaton kun kirkas pleksi ei ole paikoillaan, mutta aukeaa vähän kun muovi (eli näyttö) on paikoillaan. Voi siis olla valmistusvirhe, tai sitten ei. Katsotaas mitä Garretilla sanotaan takuusta...


Laite lähti kyllä toimimaan kuivatuksen jälkeen, pakko olla onnellinen että oli makeaa vettä, eikä merivettä. Testailen vielä kentällä kunhan kerkiän, pihamaalla toimi ihan normaalisti kolikoilla ja sormuksella.
Garret AT pro, propointer, Propointer AT
Raivaaja
Metallinetsijä
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Tammi 2015, 20:48

Re: Kuinka AT Pro avataan?

Viesti Kirjoittaja Raivaaja »

Takuusta sen verran, että jos laite kastuu, ei sitä kannata kuivatella. Takuu raukeaa kun kopan avaa..

Nyt voi sitten vaan arvuutella, kannattiko pelastaa elektroniikka kotelon kustannuksella, vai olisiko ollut parempi arpoa, meneekö halkeama takuuseen vai syyttävätkö kolhimisesta tms?
Garret AT pro, propointer, Propointer AT
Vastaa Viestiin